Sunday, December 19, 2010

terlalu banyak persoalan

entry ni memang bosan..entry ni banyak kiasan..ni pe yg aku rase skrg..aku di persimpangan..jalan mane yg harus aku pilih?? arghhhh...aku sgt keliru..ini melibatkan masa depan aku..ye masa depan..aku x tau ape yg akan berlaku kelak..dalam masa satu saat dri skrg pun aku x tau pe yg bakal jadi kt aku..aku berimaginasi td...di depan aku ade jalan..jalan yg lurus dan tibe2 mempunyai satu simpang belok ke kanan..aku ade dua cara nk menuju ke destinasi aku..jalan terus akan membuatkan aku lambat menuju ke destinasi..jalan ni aku da melaluinye..i have experience in this road..mane yg ade lubang untuk aku elak..aku tau sume tu..

patut ke aku lalu jalan yg belok ke kanan tu?? jalan ni shortcut..cepat untuk aku sampai ke destinasi...jalan yg x pernah aku lalu..jalan tu ade lubang ke?? boleh ke aku elak?? ade risiko ke bile aku aku lalu jalan ni?? terlalu banyak persoalan yg bermain di fikiran aku ni...arghhh..patut ke aku ambik risiko lalu jalan ni?? kalau aku jatuh sekalipun terlanggar lubang tu mampu ke untuk aku bangkit balik?? mungkin pada permulaan jalan ni aku hanya mampu berjalan tapi aku janji pada diri aku, kelak mungkin aku mampu berlari di laluan jalan ni..

ye..solat istikarah..minta aku di berikan petunjuk oleh Allah...jalan mane yg boleh bawa aku ke destinasi dgn selamat dan jayanye..jalan mane yg x buat aku terjatuh di tgh jalan..jalan mane?? sume nye menjadi persoalan kpd aku..itu akan aku tau kemudian..i will explore it..aku cume perlukan sokongan..dari family dan kamu kawan2..aku harap aku boleh wat keputusan yg betul nk pilih jalan yg mane..aku bukanlah yg terbaik tp aku cube menjadi yg terbaik dan memberi yg terbaik..

merapu by tulip : kdg2 kite patut menoleh ke belakang..pengalaman adalah pengajaran yg baik untuk kite


-withfullofloveandsmile-

No comments:

Post a Comment